Moje źródła informacji o pielęgnacji i kosmetykach koreańskich


Muszę przyznać, że mam duże szczęście: zawsze ciekawiły mnie azjatyckie kosmetyki oraz podejście Azjatek do dbania o urodę. Bloga Azjatycki Cukier czytałam od deski do deski, wzdychając do przedstawianych tam produktów, a teraz los się do mnie uśmiechnął i sama mieszkam w Seulu. Na wyciągnięcie ręki mam wiele popularnych marek, tych tańszych i droższych, ale skąd mam wiedzieć, które kosmetyki są warte uwagi? Wielu producentów nie używa języka angielskiego w opisach produktów na opakowaniu, a rozszyfrowanie listy INCI w hangulu (czyli koreańskim alfabecie) zajęłoby mi chyba z godzinę :). Jak zwykle z pomocą przychodzą blogi, vlogi oraz urodowe forum dyskusyjne, na których pasjonatki korean beauty albo szerzej rozumianego asian beauty dzielą się swoją wiedzą i urodowymi odkryciami. A ponieważ koreańskie kosmetyki są coraz bardziej popularne w Polsce - mamy już kilka sklepów internetowych, a Sephora regularnie poszerza swoją azjatycką ofertę - warto wiedzieć co w trawie piszczy.



Reddit.com, czyli azjatycki wizaż


Reddit to niezastąpione źródło wiedzy na temat azjatyckich metod pielęgnacji oraz kosmetyków. To forum dyskusyjne prowadzone w języku angielskim, gdzie po zalogowaniu możemy zadawać pytania lub brać udział w dyskusjach. Bez logowania można je przeszukiwać lub czytać zamieszczone tam artykuły.

Warto przejrzeć pasek po prawej stronie, bo znajdziecie tam takie tematy jak:
AB skincare 101
Begginer Guide & FAQ
Product and routine order
Vitamin C posts
Cały dział Shopping dotyczący zakupów m.in. ze sklepów internetowych
Słowniczek pomocny przy rozszyfrowaniu składów kosmetyków z koreańskiego na angielski.

Bardzo przydatny spis dla wszystkich, którzy chcą poznać blogi (bo vloggerów jest tylko 2) o tematyce asian beauty. W tabelce zebranych jest kilkadziesiąt blogów, podany jest typ cery autorki/autora, lokalizacja oraz ogólna tematyka bloga. Ja dzięki tej liście zaczęłam obserwować kilka blogów, których autorzy mają podobne do moich problemy z cerą.

Na początku cały reddit może wydawać się nieco przytłaczający, więc warto zaglądać tam z jakimś konkretnym problemem, np. poszukując dobrego serum z wit C, lub przeczytać wpisy przeznaczone dla początkujących.



Makijaż po koreańsku


Po wyprowadzce z Polski praktycznie przestałam się malować, ale wielka ilość kolorowych kosmetyków dostępnych w Seulu na każdym kroku powoduje, że znowu mam ochotę na makijaż. Sama nie obserwuję żadnych kanałów na youtubie, ale jeśli chciałybyście poznać tutejsze techniki - zerknijcie na poniższe zestawienia:

9 najlepszych makijażystów i beauty vloggers z Południowej Korei


Oczywiście warto też obserować znane marki na Instagramie, wtedy zawsze jesteśmy na bieżąco z nowościami. Ciężko stworzyć kompletną listę marek, ale na pewno warto zacząć od tych popularnych, tj:

Amore Pacific, Apieu, Banila.co, Clio, Cathy Cat, Etude House, eSpoir, Holika Holika, Innisfree, Isa Knox, IOPE, It's Skin, Laneige, Lioele, Missha, Mizon, Nature Republic, Peripera, Skin Food, Skin79, Sulwhasoo, SUM:37, Secret Key, Scinic, Shara Shara, The Face Shop, Tony Moly, The Saem, Too Cool For School. 



Moje ulubione blogi o tematyce korean beauty


O tym, że będziemy przeprowadzać się do Seulu dowiedzieliśmy się w marcu i od tego czasu dodałam do swojej listy obserwowanych (ostatnio używam głównie Feedly) wiele blogów. Część z nich zdążyłam już usunąć, a z częścią bardzo się polubiłam i doceniam pracę, jaką autorki wkładają w przygotowanie artykułów i recenzji. Oto kilka moich propozycji:

Fanserviced - Tracy ma dojrzałą, ale tłustą cerę, więc opisywane kosmetyki są w sam raz i dla mnie, poza tym lubię jej zdroworozsądkowe podejście do pielęgnacji,

Fifty shades od snail - pojawiają się tu kosmetyki dla cer suchych, ale z pierwszymi objawami starzenia. Fiddy współpracuje z marką CosRX i to dzięki niej firma wprowadziła na rynek żel myjący do twarzy o niskim ph!

Glowe recipe - prowadzony jest przez właścicielki sklepu internetowego z kosmetykami azjatyckimi, znajdziemy tu wiele tutoriali, nowości, filmików i testów kosmetyków prowadzonych przez kilka osób o różnych typach skóry.

Skin & Tonics - znany blog współautorki książki "Korean Beauty Secrets", świetne recenzje poparte wynikami badań naukowych, ciekawe nowości.

Snow White And The Asian Pear - bardzo wartościowy blog, dobrze przygotowane recenzje i propozycje kosmetyków oraz całej rutyny dla różnych typów cery.



Moja lista cały czas się rozszerza, ale chętnie poznam Wasze propozycje: jeśli znacie interesujące blogi o tematyce korean lub asian beauty - dajcie znać! Właśnie na podstawie lektury powyższych blogów stworzyłam sobie plan zakupów, o którym opowiem więcej w następnym poście.


Pozdrawiam i miłego czytania oraz oglądania!
Magda


6 komentarzy:

  1. Nie znam nic, ale bardzo chętnie zajrzę :) Świetny post!

    OdpowiedzUsuń
  2. Rany, jaki świetny post! Zapisałam sobie na Pintereście, bo czytania i oglądania mam teraz na długie godziny :D Dzięki! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki <3 <3
      Poczytać warto, zawsze czegoś fajnego można się dowiedzieć! A coś się stało, że masz teraz tak dużo czasu?

      Usuń
  3. Trafiłam na Twojego bloga przypadkiem i widzę, że ... mieszkasz w Seoulu .. ja też mieszkam w Korei i to całkiem niedaleko stolicy bo tylko z 40 minut metrem. Mieszkam w Gunpo :) Jeśli kojarzysz miasto Suwon to ja mieszkam zaraz obok. Ale jestem pozytywnie zakręcona teraz. Może jakaś kawa ? Fajnie gdybyś odezwała się na mojego maila karolinayun@gmail.com gdybyś była zainteresowana tą kawą :) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Kociamber w podróży , Blogger