Naturalne prezenty z Turcji


Wybaczcie odwróconą kolejność, ale przed świątecznym wyjazdem nie zdążyłam już dokończyć i opublikować tego wpisu. Moja rodzina zażyczyła sobie pod choinkę kilka naturalnych kosmetyków, które w Turcji można łatwo znaleźć w sklepikach naturalno-zielarskich. Oczywiście ucieszyło mnie to i z przyjemnością takie prezenty zakupiłam i dziś Wam pokażę, co znalazło się w paczkach dla moich najbliższych.





Dla siostry kupiłam olejek antycellulitowy. Po przejrzeniu składów kilku innych olejków wybrałam właśnie ten, bo nie zawiera parafiny i jest to mieszanka samych naturalnych olei i olejków eterycznych, tj. olej sezamowy, lniany, olejki: pomarańczowy, cytrynowy, z kapusty, liliowy, miętowy, melisowy, lawendowy, tymiankowy. Nie miałam możliwości powąchać tej mieszanki, mam tylko nadzieję, że zapach jest znośny :). Z kolei woda różana pachnie bardzo intensywnie, słodko, nie każdemu taki mocny zapach będzie odpowiadał. Pasta do zębów z propolisem nie zawiera fluoru, ani SLeS, ma beżowy kolor i bardzo dobrze myje zęby (kupiłam taką również dla siebie).  

Olejki: ze słodkich migdałów, z pszenicy oraz macerat z rumianku przydały się do zrobienia wspaniałej mieszanki, której ja, mama i siostra używałyśmy głównie do pielęgnacji dłoni, przesuszonych i zniszczonych podczas świątecznych przygotowań. Chyba napiszę o niej osobny post, gdyż wszystkie jesteśmy bardzo zadowolone z działania.



Naturalne mydła na bazie oliwy z oliwek, to bardzo popularny produkt w Turcji i można je dostać dosłownie na każdym rogu. Na zdjęciu widzicie mydła:
- z siarką
- z glinką
- z jałowcem
- pistacjowe - używane również do mycia włosów
- z pokrzywą.
Nie wyglądają one może najpiękniej, ani nie pachną pięknie, ale za to działają - a to najważniejsze!




A tu jeszcze mały prezent dla siebie - skusiłam się na łagodny szampon z czarnuszką do włosów zniszczonych, do którego jako gratis od sklepu dostałam jeszcze maskę z olejem arganowym. Już myślałam, że z tą maską będzie podobnie, jak z arganową odżywką bez spłukiwania, w której składzie olej arganowy w ogóle nie występuje (pisałam o niej tutaj), ale nie - po uważnym przestudiowaniu składu maski znalazłam olej arganowy na ostatnim miejscu! :)



Oprócz naturalnych kosmetyków przywieźliśmy dużo słodkich (i nie tylko) smakołyków, co oczywiście ucieszyło wszystkich łasuchów w naszej rodzinie :). W drodze powrotnej nasze walizki pękały w szwach od prezentów otrzymanych i zakupów zrobionych w Polsce (dużą ich część widziałyście w tym poście).

A Wy zadowolone jesteście z otrzymanych prezentów? Dostałyście coś kosmetycznego?

Pozdrowienia,
Magda

13 komentarzy:

  1. ja dostałam od chłopaka błyszczyki z Minionkami i są przeurocze :D

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie w tym roku prezentów brak. Taka była umowa. Ale nazjeżdżało się tylu ludu, że już myślałam, że będę spała w wannie. Po tym świętowaniu musiałam naprawdę odpocząć.

    Cudne to Twoje zdjęcie mydełek. Zaintrygowało mnie to z jałowcem, bo aktualnie używam z Uoga Uoga z węglem brzozowym i właśnie jałowcem i jest cudowne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu, samych dobrych chwil w 2016r.

      Usuń
    2. My po odwiedzeniu całej rodziny też mieliśmy dosyć :)))
      Dziękuję i dla dla Ciebie Jolu też wszystkiego co najlepsze!!!

      Usuń
    3. Dziękuję, bardzo dziękuję :)

      Usuń
  3. Fajne datki rodzinie zawiezliscie i tak, jak piszesz, najwazniejsze, ze mydelka dzialaja :) Strasznie zaciekawil mnie ten szampon, ktory sobie zakupilas, wiec czekam na relacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szampon jeszcze trochę postoi w kolejce :) ale recenzja będzie.

      Usuń
  4. Naturalne kosmetyki to coś dla mnie i wiele z tych pozycji chętnie bym sama spróbowała :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. :))))
      niestety - to są prezenty, które my zawieźliśmy rodzinie do Polski, więc ja ich nie używam, opinii nie będzie ...

      Usuń
  6. To chyba nie pozostaje nic innego jak pojechać do Turcji :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Kociamber w podróży , Blogger