Czym zmatowić tłustą cerę, czyli primer antyoksydacyjny z filtrem UV



Zapraszam Was dzisiaj na recenzję ciekawego produktu, który zainteresuje przede wszystkim posiadaczki cer tłustych lub mieszanych. Łatwy do zrobienia, uniwersalny i naturalny - taki jest Primer antyoksydacyjny z filtrem UV ze sklepu kolorowka.com.

 


CO TO JEST PRIMER?
Primer to inaczej baza pod podkład, stosowana w celu ujednolicenia koloru czy wyrównania struktury cery, mająca ułatwić przyczepność podkładu i jego trwałość. O tym konkretnym producent pisze tak:

Otrzymasz lekki, transparentny primer bez błyszczących drobin, pozwalający wygładzić i ujednolicić cerę przed aplikacją podkładu. Zapewnia on ochronę przed promieniowaniem UV i wolnymi rodnikami. Optycznie zmniejsza niedoskonałości skóry, pory oraz drobne zmarszczki. Wygładza i zmiękcza rysy, matuje i chłonie nadmiar sebum. Zwiększa przyczepność podkładu i wydłuża żywotność makijażu. Może być również stosowany jako puder wykańczający.


JAK TO ZROBIĆ?
Primer musimy sobie samodzielnie przygotować, ale jest to bardzo prosta sprawa! Ponieważ ja kupiłam wersję full-wypas (czyli zamówiłam składniki dodatkowe - puder perłowy i Ronasphere) przyszło do mnie aż 7 mini torebeczek z tajemniczym proszkiem :)

1. Zawartość torebeczek przesypujemy do dużego woreczka strunowego (w zestawie):

2. Zacieramy ręce z radości - czyli zawartość torebki dokładnie, ale delikatnie mieszamy, lekko ucierając.
3. Odcinamy dolny róg woreczka i w ten sposób przesypujemy do pojemnika.

Ja dokupiłam sobie jeszcze jeden, dodatkowy pojemnik z sitkiem i podzieliłam swój produkt: w dużym przechowuję zapas, a na co dzień korzystam z mniejszego.







CO TO DAJE?

  • Ochrona UV
Producent deklaruje ochronę na poziomie SPF ok. 25 - 30. W letnim słońcu obawiałabym się wyjść na zewnątrz w tym primerze i bez kremu z wysokim filtrem, ale zimą w pochmurne dni zdarzało mi się odstawić filtr i polegać jedynie na dwutlenku tytanu obecnym w tej bazie. Nic złego się nie stało, żadne nowe przebarwienia się nie pojawiły. Primer traktuję raczej jako dodatkowe zabezpieczenie - można się nim przypudrować np. przed wyjściem z pracy do domu w letnie dni (bo filtr nakładam zawsze rano, przed pracą).

  • Optyczne wygładzenie cery
Mikrosfery silikonowe oraz puder jedwabny i perłowy nadają twarzy taki gładki look. Oczywiście produkt nie zapewnia nam takiego wygładzenia jak podkład, ani nie tuszuje niedoskonałości - bo jest całkowicie transparentny, daje takie jedwabiste wygładzenie. Trudno to opisać: niby nic na twarzy nie widać, ale jest inaczej, coś jakby zastosować delikatny efekt soft na zdjęciu. Wyobrażam sobie, że na cerach normalnych, bez nierówności i zaczerwienień, ten efekt będzie jeszcze fajniejszy. Używam go przed zastosowaniem podkładu mineralnego, nakładam pędzlem kabuki, tak jak podkład.

  • Zmatowienie
Działa i matowi! Stosuję go pod podkład z Anabelle Minerals i przedłuża jego trwałość, tak gdzieś o dwie godzinki, co u mnie jest dobrym rezultatem. Moja wersja przeznaczona jest do cery tłustej i mieszanej, zawiera krzemionkę i dodatkowo Ronasphere, których zadaniem jest właśnie chłonąć nadmiar sebum. 

  • Wykończenie makijażu
W tej roli najrzadziej stosowany przeze mnie. Spróbowałam kilka razy, ale mam wrażenie, że już zbyt gruba warstwa tworzy mi się na twarzy. Można odpuścić sobie aplikację przed podkładem i zastosować go jako wykończenie - muszę kiedyś spróbować.



GDZIE TO KUPIĆ

Primer pochodzi ze sklepu kolorowka.com, kosztuje od 26,60zł w wersji uzupełniającej (bez pudełka) do 33,90zł w wersji full-wypas (dodatkowo Ronasphere i puder perłowy). W ofercie znajdziecie łącznie 7 różnych primerów, a ten z filtrem UV jest też dostępny dla cer suchych i normalnych. 







Stosujecie takie mineralne primery? Możecie polecić jeszcze jakiś kosmetyk tego typu? Ja jestem też ciekawa primerów w kamieniu, np. Catrice albo Essence. Ktoś zna?


Pozdrowienia,
Magda


15 komentarzy:

  1. Po części to coś dla mnie :D :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisuje, jak z UV to by się przydał na lato :D

    OdpowiedzUsuń
  3. cały czas sie przymierzam do zakupów w kolorówce

    OdpowiedzUsuń
  4. a masz ochotę na kolorowe miki, czy na pielęgnację?

    OdpowiedzUsuń
  5. jakis złoty pigment do olejku do ciała , krzemionka , interesuje mnie jakis podkład minerlany rozświetlacz i matujący puder ha dużo nie ?

    OdpowiedzUsuń
  6. trochę :)
    ale dobrze, że masz konkretną listę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fajna sprawa :-) Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  8. O kurczę, taki wysoki filtr ma ten primer ? No już kiedyś coś o nich słyszałam, nawet istnieją w różnorakich wersjach, ale nigdy dotąd nie zwrociłam uwagę na ochronę przeciwsłoneczną. Ja właściwie teraz dogorywam, bo skończył mi się podkład mineralny i zużywam tylko to co posiadam :<

    OdpowiedzUsuń
  9. Wykonanie prościutkie, a efekty wspaniałe. Być może kiedyś dorzucę do koszyka któryś z primerów :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy raz widzę taki produkt. Myślę, że obecnie bardzo by się przydał mojej cerze.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o tym, ale jestem ciekawa, jak wygląda ten efekt optycznego rozświetlenia twarzy.:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Kociamber w podróży , Blogger