Jak samodzielnie zmieniłam szablon swojego bloga


Dziękuję wszystkim za miłe słowa oraz życzenia pod poprzednim postem i cieszę się, że nowy wystrój bloga przypadł Wam do gustu. Dziś podzielę się z Wami moimi inspiracjami i linkami, które sprawiły, że samodzielnie zabrałam się za blogowe przeróbki i nie zleciłam wykonania płatnego szablonu (taki był mój początkowy zamiar). Mam nadzieję, że ten post zachęci część z Was do poeksperymentowania z wyglądem Waszego miejsca w sieci, jakim jest blog.





1. Pinterest
Ten portal jest wielką kopalnia blogowych pomysłów, wystarczy wpisać w ich wyszukiwarkę np. blog design ideas lub inspirations i otrzymacie dziesiątki zdjęć, pomysłów, linków. Znajdziecie tam tła, gotowe darmowe szablony, przykłady czcionek, gotowe układy lub połączenia kolorystyczne, itp. itd. Wiele zdjęć podlinkowanych jest do amerykańskich blogów - warto je otworzyć i zobaczyć, jak wygląda blogosfera za oceanem (króluje biel i minimalizm) i wykorzystać pomysły amerykańskich blogerek.


2. Wybór kolorów
Planując zmianę szablonu warto zastanowić się, jakie kolory będą wiodącymi i w jakiej tonacji chcecie utrzymać Wasz blog. Dla mnie bardzo pomocna okazała się strona design-seeds.com, na której znajdziecie gotowe połączenia kolorystyczne. 

Spodobały mi się:






Ważne jest, aby wybrany kolor "przetłumaczyć" na język komputera - ja korzystałam z tego spisu kolorów: www.computerhope.com/htmcolor.htm. Paleta kolorów jest gigantyczna, poniżej mały wycinek kolorów niebieskich:




3. Tło / grafiki
Jeśli jesteście fankami grafiki wektorowej, to na tej stronce www.fuzzimo.com znajdziecie ciekawy wybór darmowych tekstur, czcionek i teł. Świetna jest też webdesign-freebies.tumblr.com, gdzie znalazłam obrazek na moje tło, ale są tam też gotowe czcionki, tła, wzorki, ikonki, itp. Bardzo podobają mi się ich tła typu bokeh:



Swój nagłówek oraz obróbkę zdjęcia na stronie głównej wykonałam w popularnym internetowym programie graficznym www.picmonkey.com.



4. Sztuczki w blogerze
Nie znam się w ogóle na HTML ani na CSS, więc żeby przeprowadzić kilka zmian (np. wyśrodkowanie daty i tytułu posta) posiłkowałam się wskazówkami znalezionymi na blogach: 

Dziewczyny piszą prosto i zrozumiale, więc nawet taki laik jak ja dał sobie radę.

Jako podstawowy szablon mojego bloga użyłam Szablon Prosty, drugi od lewej (ten z niebieskim tłem) a w Projektancie Szablonów zmieniłam kolorystykę praktycznie wszystkiego co się dało, dopasowując ją do szaro-niebieskiej tonacji:






I to tyle! Przyznaję, że najwięcej czasu zajęło mi zastanowienie się, czego właściwie chcę i poszukiwanie inspiracji (godziny spędzone w internetach :)). Wiele ze znalezionych zdjęć i porad zapisywałam sobie na pinterestowej tablicy poświęconej blogowaniu (znajdziecie tam też wiele porad dotyczących prowadzenia bloga, lub darmowe planery do wydrukowania).  

http://www.pinterest.com/magdemat/blogging-resources-social-media/
kliknij na obrazek

Jeśli macie jakieś pytanie - piszcie śmiało, odpowiem jeśli tylko będę potrafiła :).


Pozdrowienia,
Magda



28 komentarzy:

  1. podoba mi się ta zmiana :) może i ja w końcu się wezmę za to by na swoim zakątku coś zmienić?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym jeszcze coś zmieniła, ale to takie moje zboczenie już, więc nie bierz tego do siebie :D wyśrodkowałabym nagłówek i zmieniła kolor kart na taki jak tło na samej gorze, w takim kolorze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No coś ty, nie będę brać Twoich uwag do siebie! Z tym nagłówkiem - jesteś już drugą osobą, która zwraca na to uwagę (Dorota z Włosowelove już mi o tym też pisała), ale wydaje mi się, że gdybym wyśrodkowała nagłówek, to musiałabym zrezygnować z wyśrodkowywania daty i tytułu podpisu i wyrównać je do lewej. Bo środek nagłówka wypadnie gdzie indziej niż wyśrodkowana data i tytuł i mam wrażenie, że to będzie się gryzło ze sobą. Co myślisz?

    A kolor kart - chodzi Ci o te zakładki w menu na górze, zaraz pod nagłówkiem?

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję, ja już od dawna czułam, że muszę coś zmienić i teraz sama czuję się na swoim blogu dużo lepiej! A u Ciebie jest fajnie, wesoło i kolorowo (dla mnie troszkę nawet za kolorowo, ale jak widać tutaj - ja wolę bardziej pastelowe wystroje). Najważniejsze, żeby Tobie się podobało!

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak tak o te zakładki mi chodzi :) Spróbuj wypośrodkować ten nagłówek ale dodając jeszcze trochę przestrzeni między kartami, a nagłówkiem i między nagłówkiem a samą górą strony. Myślę, że wyśrodkowany tytuł i data będą wyglądały dobrze, ale to Ty decydujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja miałam taki kryzys zanim zmieniłam na obecny szablon, aż nie chciałam wchodzić na swojego bloga tak mi było źle...
    teraz może nie jest taki jakbym sobie wymarzyła, ale jest ok.
    w przyszłości nie zrezygnuje z kolorów, ale przejdę na pastele :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zmiana na lepsze ! :) pieknie tu teraz :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja do oznaczania kodów kolorów wykorzystywałam po prostu próbnik w GIMPie.
    Własnoręcznie zrobiony/przerobiony szablon, to super sprawa i mega powód do dumy :D
    Znikam przeglądać Twoją tablicę na Pintereście :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ok, dzięki, pokombinuję, zobaczę jak to wygląda i pomyślę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. niedawno zaczęłam poznawać Canva, ale nie znam się jeszcze na tej stronie i łatwiej mi było wszystko robić w PicMonkey

    zaraz zajrzę do Ciebie zobaczyć zmiany!

    OdpowiedzUsuń
  11. dokładnie tak - czuję się, jakbym stworzyła co najmniej dzieło sztuki ;)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja korzystałam z Canva przy nagłówku :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo przydatny post :) Na pewno skorzystam z Twoich propozycji, również sama zmieniam swojego bloga i do ideału mu daleko :P

    OdpowiedzUsuń
  14. ZŁOWIESZCZY CHICHOT4 stycznia 2015 14:11

    Wszystko wygląda świetnie :) Dzielna dziewczynka :D

    OdpowiedzUsuń
  15. hehe, dzięki :D

    dodaj adres swojego bloga do profilu na Disqus - bedzie łatwiej (mi) do Ciebie trafić

    OdpowiedzUsuń
  16. fajnie! cieszę się, że Ci się przydał!

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo przydatny post, wpadnę na te stronki zobaczę może i ja coś zmienię u siebie:))

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo tu ładnie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Stary wystrój mi się akurat podobał :D Ale pastelowe barwy też lubię. Linki i wskazówki bardzo cenne. Dla mnie akurat zmiany w blogu to udręka i katorga, tak bardzo nienawidzę tego robić, bo właśnie też zupełnie się nie znam na html. Każde zmiany to czarna rozpacz, bo nawet rady z internetu nie wychodzą, zawsze coś zrobię nie tak w kodach :D Ja bym zmieniła jeszcze ten pasek z kartami u góry, bo na końcu się ciągnie i nic tam nie ma, ale wiem, wiem łatwo się mówi! Sama planuję zmiany u siebie ale na samą myśl ciary i czarna rozpacz :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Gratuluję, zmiana zdecydowanie na korzyść :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Masz rację - poprawiłam nagłówek, żeby był wyśrodkowany, a karty zostawiłam. Już zrobione!

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzieki za wzmianke, Ja tez juz na nowo szukam jak zmienic wyglad bloga, tez musze do tego przysiasc. Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
  23. Super Ci to wyszlo, wczoraj przeczytalam w locie, dzis zaglebilam sie i musze tez u siebie zastosowac Twoje porady. Dzieki serdecznie Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
  24. To fajnie, że teraz moje porady przydały się Tobie!
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  25. Ale u Ciebie czysto i świeżo. Po protu cudnie. Jestem zachwycona i zazdroszczę.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja jestem zdolna inaczej i bez pomocy to chyba bym na kartkach w zeszycie A5 pisała mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Kociamber w podróży , Blogger