Prosto z Indii: Łatwiejsza wersja ślubnego sari, czyli lehengas

Dzisiaj dzięki współpracy z Zuri, blogerką i makijażystką z Indii, pokażę Wam piękne lehengas dla panny młodej projektowane przez Anitę Dongre. 



Co to jest lehenga? Najprościej mówiąc to łatwiejsza wersja sari, noszona na specjalne okazje, np. śluby. Dlaczego łatwiejsza? Bo nie trzeba obwiązywać się kilkoma metrami materiału, jak przy tradycyjnym sari. Cały ślubny strój składa się z długiej spódnicy, kolorowej i zdobnej, trzymającej się na biodrach (czyli właśnie lehenga); krótkiej bluzeczki, odsłaniającej brzuch, a często i plecy (choli) oraz dupatty - szalu udrapowanego na jednym lub obu ramionach, pasującym kolorystycznie do reszty stroju. Końcówkę dupatty zatyka się na plecach za spódnicę.




Tradycyjnym kolorem ślubnym w Indiach jest czerwony, gdyż wierzy się, że to kolor przynoszący szczęście. Najczęściej używane materiały to jedwab, satyna, żorżeta, brokat, szyfon. W zależności od regionu pojawiają się przeróżne, bogate zdobienia, ale zazwyczaj są to piękne hafty, nierzadko wykonane złotą lub srebrną nicią, z użyciem pereł, koralików szklanych lub drewnianych, małych lusterek, cekinów, koronek, itd. 




Anita Dongre to znana indyjska projektantka, wymieniana przez magazyn Fortune na liście pięćdziesięciu najbardziej wpływowych kobiet w biznesie w 2013 roku w Indiach. Ubiera indyjskie gwiazdy ekranu, a cechą charakterystyczną jej kreacji jest brak tradycyjnych motywów haftowanych na spódnicach. 

Nacieszcie więc oczy tymi pięknymi kolorowymi strojami:










Ciekawa jestem, która z kreacji podoba Wam się najbardziej?

Mi ta z pierwszego zdjęcia (niebieska) oraz ta w kolorze ecru.



14 komentarzy:

  1. są piękne, ale wolałabym, aby brzuch był jednak zakryty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie uważam to za piękny, charakterystyczny aspekt indyjskiej mody. Bez wystających boczków, brzuszka i bioderek to już nie to samo!:)

      Usuń
    2. Ja tam swojego brzucha i pleców wolałabym nie pokazywać, ale u nich wygląda to super!

      Usuń
    3. Zgadzam się akurat tutaj z Kociamber.
      U tych kobiet wygląda to idealnie i nawet odkryty brzuch tworzy idealną całość ze strojem.
      Wszystko ma swój urok! :)

      Usuń
  2. Wszystkie są piękne! Mnie też najbardziej spodobała się niebieska. Mam jedną długą spódnicę - prezent z Indii, chodzę w niej całe lato i choć jest baaardzo bogato zdobiona, to nie umywa się do tych śliczności!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie to większość z przedstawionych kreacji jest prze piękna - ale jak bym miała wybrać to chyba tez ta niebieska :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mi się wszystkie podobają, nei potrafię wybrać!

    OdpowiedzUsuń
  5. wszystkie są cudowne, trudno wybrać, ach założyć chociaż raz taki strój...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jeszcze makijaż w indyjskim stylu, włosy i biżuteria.... Marzenie!

      Usuń
  6. w tym niebieskim bym ładnie wyglądała:) ale ślub mi nie grozi więc nei mam się co łudzić czy zastanawiać.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsze zdjecie boskie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ehh.. mam słabość do indyjskiej kultury..

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Kociamber w podróży , Blogger