Naturalny napój gaszący pragnienie - zamiast izotonika

Dziś wpis tak na szybko i zupełnie nie o włosach ani o kosmetykach. A mianowicie chcę podać Wam przepis na własnej produkcji napój izotoniczny. Myślę, że każdemu taki przepis się przyda zwłaszcza, że jest bardzo łatwy i zawsze to lepiej po wysiłku napić się takiego naturalnego napoju, niż tracić kasę na gotowe izotoniki (te w kolorze niebieskim mnie zawsze zastanawiają - co to ma wspólnego ze zdrowiem?)




Nie jest to żadne moje odkrycie - w różnych wersjach znajdziecie tę recepturę na wielu portalach sportowych, dla biegaczy czy dla rowerzystów. A więc czego potrzebujemy:

Miodu - jego zalet nie muszę chyba nikomu przedstawiać? Zawiera: węglowodany, kwasy organiczne, olejki eteryczne, enzymy, pewne ilości mikroelementów: (potas, chlor,fosfor, magnez, wapń, żelazo, mangan, kobalt i inne). Miód zawiera także niewielkie ilości witamin – A, B1, B2, B6, B12,C, kwas foliowy, kwas pantotenowy i biotynę.



Cytryny -  zawierają dużo witaminy C i B1 oraz kwasu cytrynowego



Soli - najlepiej kamiennej lub ciechocińskiej, która zawiera mikroelementy. 



Wody - mineralnej, takiej o wyższym poziomie zawartości pierwiastków, np. muszynianka, piwniczanka. Jeśli takiej pod ręką nie mamy wystarczy i zwykła przegotowana.



Jakie proporcje:
1,5 litra wody
3 łyżki miodu
sok z 1 cytryny
1/3 łyżeczki soli

Można przygotować sobie oczywiście mniejsze porcje, nie trzeba od razu robić 1,5 litra. Ja zazwyczaj wracając po bieganiu, siłowni czy zumbie do domu w dużym kubku (ok. 450ml) mieszam wodę mineralną, 1 łyżkę miodu, soku z cytryny daję "na oko" i do tego szczypta soli. 

Taki napój świetnie uzupełnia wypocone podczas treningu sole mineralne oraz nadaje się na lato - gasi pragnienie i nawadnia organizm lepiej niż woda. Dla smaku można dodać listki mięty lub trochę startego imbiru.

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. mi izotoniki nie smakuja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja siegam po wode gazowana+sok z cytryny badz limonki i lyzka miodu ale soli nigdy nie dawalam ;O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczypta soli uzupełnia minerały, dobrze ją dodać do napoju zwłaszcza wtedy jak się "wypociłyśmy" podczas treningu

      Usuń
  3. Ciekawa jestem jakie to będzie w smaku, wypróbuję

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Kociamber w podróży , Blogger