Serum truskawkowe i serum przeciwtrądzikowe

Zainspirowana pojawiającymi się ostatnio wpisami o serum do twarzy własnej produkcji, również i ja postanowiłam coś ukręcić. W planach już od jakiegoś czasu miałam lekkie serum owocowe, które zastąpiłoby mi mieszanie żelu HA z olejem na dłoni, oraz coś pomagającego na przetłuszczającą się cerę.







1. Serum truskawkowe:
Ponieważ bardzo lubię konsystencję i działanie mieszanki żelowo-olejowej postanowiłam zrobić sobie taką podręczną gotową wersję zapachową. Zmieszałam 5ml kwasu hialuronowego 1,5% i 5ml oleju jojoba, do tego dosypałam 1ml ekstraktu z truskawki:






Wystarczy wymieszać i gotowe. Dzięki temu nie muszę mieszać sobie serum na dłoni i zawiera ono jeszcze ekstrakt truskawkowy.

Serum szybko się wchłania, ładnie pachnie, zostawia twarz nawilżoną, bez tłustej warstwy.









Kilka informacji o składnikach ze strony www.zrobsobiekrem.pl:


Jojoba odżywia, zmiękcza, nawilża i natłuszcza skórę i włosy. Swoją budową chemiczną zbliżony do sebum (łój wydzielany przez ludzką skórę). Można stosować do każdego rodzaju cery. Cera sucha produkuje zbyt mało sebum. Olej z jojoby doskonale zastąpi te niedobory i zapobiegnie wysuszeniu skóry. Odżywi ją i nawilży. Zachowuje naturalny kwaśny odczyn skóry. Cera tłusta nadmiernie wydziela sebum i jest skłonna do wyprysków. Olej jojoba reguluje (hamuje) wydzielane sebum. Przyśpiesza regenerację komórek skóry łagodzi stany zapalne.

Sok z owoców truskawki stosowany zewnętrznie działa sciągająco, delikatnie oczyszcza i zwęża pory skóry leczy trądzik, wypryski i liszaje. Działa odżywczo, antyoksydacyjnie wygładza, rozjaśnia, ujędrnia suchą zwiotczałą cerę. Stymuluje lepsze ukrwienie skóry, poprzez wspomaganie procesu syntezy kolagenu wpływa na jędrność i elastyczność skóry, wzmacnia ścianki naczyń krwionośnych, rozjaśnia skórę i wpływa na spłycenie zmarszczek. Zalecany jest  także przy pielęgnacji cery trądzikowej.

Badania wskazują, że najmniejsze cząsteczki kwasu HA korzystnie wpływają na odbudowę uszkodzonego naskórka (otarta skóra ponownie pokrywa się nabłonkiem). Działanie nawilżające HA związane jest z bardzo silnymi właściwościami higroskopijnymi. HA w naturalny sposób osłania skórę, tworząc film na jej powierzchni. Ma doskonałe właściwości łagodzące, skutecznie nawilża przesuszoną skórę ze skłonnościami do pierzchnięcia, nadmiernie wysuszoną. Wygładza, poprawia elastyczność, ujędrnia. Dobrze nawilżona warstwa rogowa naskórka staje się bardziej przepuszczalna dla substancji czynnych.


2. Serum przeciwtrądzikowe

Robiąc ostatnio zakupy na ZSK wrzuciłam do koszyka ekstrakt przeciwtrądzikowy z zamiarem ukręcenia sobie jakiegoś serum z nim w roli głównej. Stał sobie w lodówce do czasu kiedy natknęłam się na TEN post  u Kascysko. Żeby za wiele nie kombinować zrobiłam sobie prawie takie same serum, dodałam tylko kilka kropli olejku mandarynkowego dla zapachu i dodatkowego działania.

Przepis / skład:

25 ml kwasu hialuronowego
2,5 ml aloesu zatężonego
1 ml 75% pantenolu
1 ml gliceryny
0,5 g niacyniamidu (wit. B3)
15 kropel ekstraktu przeciwtrądzikowego

olejek mandarynkowy - kilka kropli
4 krople konserwantu FEOG





 Po wymieszaniu wszystkich składników dostajemy mętny żel, który bardzo fajnie się rozsmarowuje, żel HA nadaje mu dobry poślizg. Oba sera wlałam sobie do buteleczek i tak w jakieś 30 min moja łazienkowa półka wzbogaciła się o 2 następne kosmetyki:




EDIT:
Muszę przestać stosować Serum truskawkowe, wydaje mi się, że jojoba ma zapychający wpływ na moją cerę, mam coraz więcej zaskórników otwartych... :(  W serum przeciwtrądzikowym nie ma zapychających składników, więc to raczej nie to.
Truskawkę zużyję na dekolt i szyję, albo do dłoni, a w pielęgnacji twarzy muszę wrócić do Acne Dermu co 2-gą noc.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Kociamber w podróży , Blogger