Kwas migdałowy - twarz po


Dziś chciałam krótko opisać w jaki sposób peeling kwasem migdałowym działa na moją skórę. Przygotowanie peelingu opisałam już wcześniej, użyte proporcje dają mniej więcej 20% peeling, co dla mojej skóry nie jest mocno drażniące. Po jesiennej kuracji Inno-Peel Whitening, dzięki której miałam pozbyć się przebarwień, skóra na twarzy przeszła etap przyzwyczajania do kwasów w sposób dość drastyczny :) Swoją drogą, gdyby ktoś był zainteresowany, 4 zabiegi Whitening przebarwień nie zlikwidowały, ale dość mocno rozjaśniły. Za czwartym razem trzymałam kwas przez całą noc - wg Pani dermatolog miało to być ostatnie, mocne uderzenie w przebarwienia, ale nie udało się pozbyć plam w 100%. 



Wracając do mojego peelingu - zmywam wodą z mydłem po kilkunastu minutach, po zmyciu twarz jest ściągnięta, przydaje się dobry nawilżacz, o prostym składzie, nie nakładamy już żadnych super skomplikowanych preparatów. Zazwyczaj na drugi dzień skóra jest fajnie wygładzona i napięta, taki efekt liftingu, ale też moja przetłuszczająca się cera dość mocno zaczyna się świecić, tak jakby kwas podrażnił ją i przesuszył, a ona reaguje wzmożonym natłuszczeniem. Delikatne złuszczanie naskórka obserwuję na 2-3 dzień. Jak dla mnie jest ono naprawdę delikatne - tylko w okolicy ust, brody i nosa - dobry krem nawilżający sobie bez problemu z tym radzi. Pory są wyraźnie zwężone, skóra wygładzona, bez nierówności. Taki efekt utrzymuje się u mnie zazwyczaj do ok. tygodnia, potem powoli skóra wraca do normy. 

Peeling robię raz na tydzień, chcę wykorzystać te ostatnie zimowe tygodnie przed moim wyjazdem. W Indiach przy temp. 30-40 st C peelingu kwasem migdałowym już robić nie będę :) 

2 komentarze:

  1. też mam podobnie, że na drugi dzień po peelingu skóra jest wygładzona i ściągnięta, ale pory wyrzucają sebum jak szalone :/, tyle że ja robię peeling salicylowy na alkoholu i nakładam wtedy tony nawilżaczy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostra amunicja! Czytam sobie właśnie o Twojej pielęgnacji :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Kociamber w podróży , Blogger